Warhammer Online - Age of Reckoning


War is coming, kondigde Mark Jacobs de CEO van Mythic Entertainment vandaag aan.

En wat voor een oorlog!
We kennen Mythic als de ontwikkelaars van het fantasy MMORPG Dark Age of Camelot, al jarenlang een absoluut succesverhaal onder de Massive Multiplayer Online Role-Playing Games.
Voor deze nieuwe fantasy MMORPG Warhammer - Age of Reckoning (WAR) sloeg Mythic de handen in elkaar met Games Workshop. Zo konden ze hun nieuwste games engine combineren met de wereld uit Warhammer Fantasy Battle en het oude Warhammer RPG.

Deze overbekende wereld die wordt gedomineerd door meedogenloos wapengekletter en dodelijke magie zal vanaf 2007 online gaan.

Mythic belooft dat hun nxt generation Realm vs Realm gameplay module er voor zal zorgen dat zowel gevechten tussen spelers (Players) en voorgeprogrammeerde computerpersonages ( Non-Player Characters / NPC's) alsook gevechten tussen spelers onderling tot een ononderbroken spelervaring worden verweven. Naadloze overgangen, dat is wat ze willen bereiken.

Ook verhaaltechnisch sluit WAR perfect aan bij de tabletop Warhammer-wereld.

Het zijn duistere tijden voor de keizer. Ongeregelde troepen van Chaos trekken als een gesel door zijn landen. De bevolking is op de vlucht, zijn legers zijn te dun uitgespreid over het ganse imperium en worden langzaam gedecimeerd.
Zijn trouwste bondgenoten, de Dwergen, kunnen hem ditmaal niet helpen aangezien een vloedgolf van Orken en Goblins hun vestingen belegert. Meer dan de massa Greenskins vertragen lukt hen niet. Keizerlijke eliteregimenten snellen hen te hulp. Een oude belofte verbindt Mensen en Dwergen tijdens de zwaarste beproevingen.

En net als de nood het hoogst lijkt, kondigt zich een nieuwe ramp aan... Onder de bescherming van een bloedrode eclips rukt een legioen op uit het barre noorden. Al snel lopen meldingen binnen over bloeddorstige demonen van Tzeentch, de Changer of the Ways, die alle verzet op hun pad meedogenloos verpulveren. Demonen, beestmensen en verdorven mensenzielen zijn opnieuw verenigd onder Chaos Lord Tzeetch' banieren.

Het keizerrijk lijkt verloren. Slechts één mogelijke uitweg rest de keizer. Een smeekbede aan Finubar, Fenikskoning van de Hoge Elfen op Ulthuan. Een hulpkreet die niet in dovemansoren valt. Aan het hoofd van een machtige vloot oorlogsschepen, volgestouwd met de sterkste regimenten elfenkrijgers, vaart de Elfenkoning uit.
Hoop bloeit op in de harten van de belegerde mensen wanneer de vloot aanmeert in de haven van Altdorf. Maar nog voor het laatste schip zijn anker heeft uitgeworpen, drukt één enkel bericht deze prille hoop genadeloos de kop in.
Finubar waande zijn eilandenrijk veilig. Niemand kon verwachten dat Naggaroths Heksenkoning Malekith net nu zijn monsterljike Dark Elves en hun uit ijzingwekkende nachtmerries ontsnapte rijdieren op een massale plundertocht doorheen Ulthuan zou sturen. De achtergebleven elfengarnizoenen kunnen de opmars zelfs amper vertragen. Duizenden gevangen High Elves worden ritueel geofferd om Malekiths bloedmagie te versterken.

Een samenzwering tussen de krachten van het kwaad lijkt de enig mogelijke uitleg voor deze toevallig gelijktijdige uitbarstingen van genadeloze wreedheid.
Finubar, de keizer en de overlevende Dwergenkoningen staan met hun rug tegen de muur. Ook zij sluiten een pact: de Alliantie van de Orde. Zij zullen samen proberen om het tij alsnog te keren... of al strijdend ten onder gaan.

In deze tijd van wanhoop, verraad en heroïsme nemen de spelers de wapens op.
War is coming, en niemand kan er aan ontsnappen!

Meer info

Concept art & screenshots zijn hier op Aztek-TV te vinden in de Xtra Galerijen.

Reacties

Anoniem zei…
mythic is overgenomen door Electronic Arts:
ziehier de officiële persmededeling
**********************************
EA TO ACQUIRE MYTHIC ENTERTAINMENT

Studio Recognized Worldwide for Top Development Talent, Critically Acclaimed Franchises and Ground-Breaking Online Experiences

Redwood City, CA, June 20, 2006 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today announced that it has entered into an agreement to acquire Virginia-based Mythic Entertainment®. Upon completion of the acquisition, Mythic Entertainment will become EA Mythic, a wholly-owned studio dedicated to developing Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPGs). Mythic is recognized worldwide for revolutionizing the online gaming space with the awardwinning Dark Age of Camelot® and is currently developing Warhammer® Online: Age of Reckoning™ under license agreement with Games Workshop.

The acquisition is subject to customary closing conditions, including regulatory approvals, and is expected to close during EA’s second quarter of fiscal 2007. Financial terms of the transaction were not disclosed.

Upon completion of the acquisition, Mark Jacobs, the President, Chief Executive Officer and cofounder of Mythic, will become Vice President, General Manager of EA Mythic. Rob Denton, the Vice President, Chief Operating Officer and co-founder of Mythic will assume the role of Vice President, Chief Operating Officer of EA Mythic. Mythic’s 175-person development team will remain in Fairfax, Virginia.

“Mythic has always been a leading independent developer in the online space," says Mark Jacobs, CEO and co-founder of Mythic Entertainment. "EA's commitment to the online market as well as its focus on creating games of unsurpassed quality, scope and scale gives us opportunities and resources we could only dream about in the past."

“The addition of Mythic to the EA family reflects our deep commitment to the online gaming market worldwide. Mythic will bring one of the industry’s most talented MMORPG teams to EA. Together, we will create games that will introduce MMO players to a whole new level of game play and excitement,” said Paul Lee, President, EA Studios.

Populaire posts van deze blog

Steampunk Legends - trailer

Event - Trolls et Légendes 2024

Warseer - Warhammer 40K Online Campaign

Collab - Verbeke Foundation cosplay day 2024

Event - Elftopia 2021

L’Imaginaire Erotique au Japon

Event - Internationale carnavalsstoet Hasselt

Body-Art Festival

The life & death of costumes